Varukorg (0)

Du har inga produkter i din varukorg.

F.A.Q.

Orderstatus

  • Hur vet jag att min beställning har skickats?

    Vi behandlar beställningar i den ordning de kommer in och de med expressfrakt får prioritet. Vi försöker att alltid skicka beställningar inom 1-2 arbetsdagar. Beroende på hur upptagna vi är kan det hända att det tar längre tid. Observera att vårt kontor är stängt på helgdagar och att vi inte behandlar några beställningar på lördag eller söndag. När din beställning skickats får du en leveransbekräftelse via e-post.
  • Hur spårar jag min beställning?

    Klicka på länken "Mitt Konto" längst upp till höger på vår webbplats för att logga in och följa din beställning. Du kommer också att få en e-postbekräftelse med information om hur du hittar ditt spårningsnummer (när det förekommer) och hur du spårar ditt paket. Det kan ta upp till 48 timmar efter din beställning för ditt spårningsnummer att skickas ut. Observera: För beställningar med standardfrakt förekommer inte spårningsnummer eftersom vi använder oss av Sveriges inrikes eller internationella standard leveransservice. Om du vill ha ett spårningsnummer oavsett, överväg att köpa EXPRESS leveransservice när du slutför ditt köp.
  • Min beställning kom aldrig.

    Klicka på länken "Mitt Konto" längst upp till höger på vår webbplats för att logga in och följa din beställning. Här kan du dubbelkolla att alla objekt i din beställning har skickats av oss. Om din order har ett spårningsnummer kan du använda det för att kontrollera med leverantören att dina paket levererades ordentligt. Vi föreslår också att ni kollar med grannar i det fall att paketet levererats fel. Om du behöver mer hjälp eller alla dina paket står som "levererat", kontakta oss.
  • Min order saknar en produkt.

    Klicka på länken "Mitt Konto" längst upp till höger på vår webbplats för att loggin in och följa din beställning. Kolla så att alla objekt i din beställning har skickats av oss. Om dina paket står som "levererat", kontakta oss för hjälp på info@talulahlee.com. Du kan också ringa oss på +46 (0) 706 000 712.
  • När kommer min restorder fram?

    Dessa artiklar är sådana som vi ej har i lager men du har beställt. Du bör ha fått en relativ tidsram för när din produkt kommer att skickas. Vissa artiklar kan ta längre tid så ha tålamod. Om du fortfarande väntar på din restorder en vecka efter den givna tidsramen bör du kontakta oss för en uppdatering.

Mitt konto

  • Varför behövs mitt telefonnummer för att skapa ett konto?

    Ditt telefonnummer krävs på ditt konto av leveransskäl. Om det uppstår något problem med frakten och ditt paket inte kan levereras (t.ex. om du inte är hemma när ditt paket levereras), kan din lokala leverantör behöva kontakta dig för att ordna återleverans av ditt paket eller meddela dig var du kan hämta ut det.
  • Hur skapar jag ett konto?

    1. Klicka på länken "Mitt Konto" längst upp till höger på vår webbplats.
    2. Fyll i dina uppgifter inklusive ditt namn, e-postadress och lösenord.
    3. Tryck på "Skicka".
    Sedan är det bara att följa instruktionerna för att slutföra skapandet av ditt konto. Dina uppgifter kommer aldrig säljas till något annat företag och hålls helt privat.
  • Hur redigerar jag min kontoinformation?

    När du har loggat in på ditt konto, klicka på länken "Mitt Konto" längst upp till höger på vår webbplats. Du kommer då att dirigeras till din kontrollpanel där du kan redigera din information.
  • Jag har glömt mitt lösenord!

    Klicka på länken "Mitt Konto" längst upp till höger sida av vår webbplats. Under inloggningsrutan ser du en länk som säger "Har du glömt ditt lösenord? Klicka här". Denna funktion låter dig skicka ett mejl med ditt lösenord till din registrerade e-post.

Frakt och Returer

  • Vilka är mina fraktalternativ?

    När du lägger produkter i din varukorg kommer du att kunna se dina leveransalternativ. Alternativen är:
    1. STANDARD FRAKT (GLOBALT) - Standard Frakt via Sveriges Post är tillgänglig över hela världen. Oftast är leveranstiden 7-15 dagar till de flesta platser (om du inte bor i Sverige, i vilket fall frakten tar endast 1-3 dagar). Detta är dock ingen garanti. Paket kan ta upp till fyra veckor, om de hålls i tullen eller runt julhelgen.
    2. PRIORITERAD FRAKT (GLOBALT) - Detta är första klassens frakt över den vanliga standarden, också tillgänglig över hela världen. Paket kommer oftast fram några dagar snabbare och du får ett spårningsnummer så att du kan följa dina paketet på nätet. Vi rekommenderar att du väljer denna sortens frakt.
    3. ENDAGSFRAKT (ENDAST SVERIGE) - För kunder inom Sverige som slutför sin beställning före kl 12 är det möjligt att få sin leverans redan dagen efter. Om beställningen görs efter kl 12, kommer paketen att levereras följande dag, leveransen blir då inom 2 arbetsdagar.
    Observera: Fraktkostnaden inkluderar ej de kostnader (tull, importtullar eller skatter) som kan uppkomma när paketet når ditt destinationsland. Observera att vi inte återbetalar kostnader för tull, importtullar eller skatter på några beställningar, returer eller byten.
  • Levererar ni utanför Sverige?

    Vi skickar gärna din internationella beställning med hjälp av Sveriges internationella Posttjänst. Vi levererar ofta över hela världen! När du lägger dina produkter i din varukorg kommer du att kunna räkna ut din frakt och skatt med hjälp av vår "Frakt och Skatt Modul". Observera: Fraktkostnaden inkluderar ej de kostnader (tull, importtullar eller skatter) som kan uppkomma när paketet når ditt destinationsland. Observera att vi inte återbetalar kostnader för tull, importtullar eller skatter på några beställningar, returer eller byten.
  • Vad kostar min frakt?

    För alla beställning erbjuder vi en Standard fraktkostnad, du har även möjligheten att välja Prioriterad frakt med spårning (rekommenderas). Frakt beräknas automatiskt innan du skickar din betalningsinformation så att du kommer att kunna se det totala beloppet, inklusive eventuella fraktkostnader och eventuell skatt, direkt i kassan.
  • Vad är er returpolicy?

    Vi här på Talulah Lee vill att du ska älska din beställning! Om du inte är helt nöjd med din order kan vi erbjuda antingen en återbetalning eller utbyte om varorna returneras till oss inom 14 dagar från den dag du har mottagit dem. Som en del av vår policy begär vi att varorna kommer tillbaka oanvända och i samma skick som de mottogs. Objekt som returneras i en osäljbart tillstånd (eller återlämnas efter den tillåtna 14-dagarna) kommer inte att accepteras och återlämnas till kunden. Vänligen se till att alla returer är paketerade ordentligt och att varan är i sin originalkartong. För din säkerhet rekommenderar vi att du begär mottagningsbevis när du skickar returer. Var noga med att inkludera ditt namn, adress, beställningens ID-nummer och anledningen för retur / utbyte med dina returnerade produkter och skicka dem till: Talulah Lee, Gransäng 7, 571 94, Nässjö, Sverige. Vi strävar efter att hantera din retur inom tre arbetsdagar efter mottagandet av varorna och din återbetalning kommer att utföras via den ursprungliga betalningsmetoden. Om varorna skickas tillbaka eftersom de felaktigt levererade kommer vi att återbetala porto och förpackning, annars återbetalar vi ej dessa kostnader. På grund av hygieniska skäl och strikta lagar inom EU kan vi inte acceptera retur av örhängen under några som helst omständigheter.
  • Hur returnerar jag min produkt?

    Klicka här för mer information angående returer.
  • Jag fick fel produkt. Vad ska jag göra?

    Om du har fått fel produkt, vänligen kontakta kundservice inom 72 timmar efter mottagandet av produkten. Du kan ringa oss på +46 (0) 706 000 712 eller nå oss via e-post: info@talulahlee.com
  • När kommer min beställning skickas?

    Vänligen se varje enskild produkt för mer information om hur många det finns tillgängliga just nu. Även efter din beställning kan du klicka på länken "Mitt Konto" längst upp till höger på vår webbplats och följa beställning. Du kommer att få en leveransbekräftelse när din beställning har skickats och spårningsinformation 24-48 timmar efter det.

Beställningar och betalning

  • Viktig information om du är kunder utanför EU

    VIKTIGT FÖR KUNDER UTANFÖR EU: Om du är kund utanför EU och betalar med ditt kreditkort kan du bli ombedd att ange ditt telefonnummer och ge en verifikationskod. Detta är en extra säkerhetsåtgärd för kunder baserade utanför EU. Om du hoppar över det här steget kommer din beställning inte gå igenom och förblir "i väntan på betalning".
  • Vilka betalningsmetoder accepterar ni?

    Vi accepterar Paypal och stora kreditkort inklusive Master Card och Visa. Kredit- och betalkort behandlas genom DIBS. Om du är inom Sverige eller EU kan du också välja att betala via banköverföring.

    Betalning med kreditkort eller betalkort

    Om du väljer att betala med kredit- eller betalkort kommer du att omdirigeras till DIBS under kassaprocessen, det är företaget som bearbetar våra kreditkortsbetalningar. Dataöverföring till banken sker via en säker kryptering och ditt kortnummer skyddas av certifierade system enligt kortutgivarens säkerhetsstandarder. DIBS är en av världens största betalningsleverantörer i de nordiska regionerna för kortköp och regleras av FSA (Financial Services Authorization) DIBS stöds av 3D Secure (Verified by Visa) och Mastercard Securecode.

    Betala med Paypal

    Som ett ytterligare betalningsalternativ kan du även välja att betala med Paypal. För att betala med Paypal väljer du helt enkelt den gula knappen på din varukorg sida som säger "Betala med PayPal". När du har loggat in och bekräftat att du vill göra din betalning via Paypal du kommer att omdirigeras tillbaka till talulahlee.se att slutföra din beställning.

  • När kommer min beställning levereras och vad är mina fraktkostnader?

    Frakt beräknas automatiskt innan du skickar din betalningsinformation. Lägg bara produkter i din varukorg och fortsätt till kassan så kan du uppdatera din leveransmetod och se hur mycket frakten blir. Vi skickar din beställning inom 1-2 arbetsdagar efter att vi har tagit emot din betalning. När vi har skickat din beställning får du ett e-postmeddelande med mer information om ditt paket.

Garantier

  • "LOVE IT" Garanti

    Vi har åtagit oss att förse dig med vår “älska det eller lämna tillbaka det” policy. Vi vill att våra kunder ska vara 100% nöjda och om det är en gåva så vill vi självklart att mottagaren ska älska sina nya smycken. Om du inte är nöjd, kontakta oss så ska vi göra allt vi kan för att göra det rätt.
  • Integritetspolicy

    Vi värdesätter din integritet! Vänligen se vår fullständiga integritetspolicy för mer information om hur vi använder den information som vi samlar in.
  • Säkerhet

    Denna webbplats är skyddad med SSL (Secure Socket Layer) kryptering, den högsta standarden inom internetsäkerhet. För mer information om säkerheten på vår webbplats se sektionen angående säkerthet i våra villkor.

Prissättning och fakturering

  • Måste jag betala moms?

    Alla priser i orderbekräftelsen inkluderar moms och alla andra nödvändiga skatter. Observera: Kunder som beställer varor till platser utanför Sverige kan också krävas att betala tull. Tullar ingår inte i vår beräkning, alla ytterligare skatter och avgifter ska betalas av kunden till tullen eller liknande myndighet i det land till vilket produkten / produkterna slutligen levereras. Talulah Lee ansvarar inte för eller utövar någon kontroll över dessa avgifter. Men i 99% av alla leveranser utanför EU har vi funnit att kunderna inte debiterats några ytterligare importavgifter.
  • Jag har en fråga om mina avgifter.

    Klicka på länken "Mitt Konto" längst upp till höger på vår webbplats för att se över dina beställningar. Du kan lätt jämföra orderhistoriken på vår hemsida med dina finansiella dokument. Om du har ytterligare frågor eller funderingar, vänligen kontakta vår kundservice för hjälp.
  • Jag behöver en kopia av mitt kvitto / faktura.

    Klicka på länken "Mitt Konto" längst upp till höger sida på vår webbplats för att skriva ut information angående dina beställningar.
  • När kommer min kredit att visas på mitt konto?

    Krediter brukar ta 3-5 arbetsdagar från det att vi mottagit din produkt / produkter.

Köpguide

  • Kan jag få mina köp inslagna?

    Ja, vi paketerar gärna dina köp som en gåva eller present. Du kan även lägga till ett speciellt meddelande direkt i kassan om du vill att vi inkluderar ett kort. Om du har någon annan särskild begäran meddela oss så kommer vi försöka uppfylla din önskan.
  • Hur kan jag ändra valutan på er webbplats?

    Alla priser är angivna som standard i svenska kronor (SEK). Det finns dock en lättanvänd valutaväljare som har byggts in i toppmenyn på webbplatsen. Denna låter dig konvertera priserna till din valda valuta. Du kan när som helst välja vilken valuta som du vill använda i vår butiken. Observera: Valutakurser varierar från dag till dag och många banker tar även en liten avgift för att växla dina pengar till en annan valuta. Den slutliga avgiften på ditt kort görs i svenska kronor och omräkningskursen bestäms av din bank eller kreditgivare.
  • Hur köper jag / lösa in ett presentkort?

    Om du vill veta mer om presentkort, klicka här.
  • Hur använder jag en rabattkod?

    Efter du har lagt till produkter i din varukorg klickar du på "Visa kundvagn" länken längst upp på webbplatsen. Längst ner i kundvagnen ser du en ruta där du kan skriva in din kupongkod.

Ytterligare support

  • Erbjuder ni mängdrabatter?

    Mängdrabatt är tillgänglig om du beställer 10 eller fler produkter och din beställning är över $ 500USD / 3250SEK. Du behöver inte vara en grossist för att kunna ta del av våra grossistpriser. Om du handlar för till exempel brudtärnor, fester, eller helt enkelt vill köpa en stor mängd smycken kan du kontakta oss direkt för speciell prissättning.
  • Vilka material använder ni i era smycken?

    Vi använder en mängd olika material i våra smycken som passar alla olika prisklasser och preferenser. Nedan finns beskrivningar av de vanligaste materialen som används.

    Sterlingsilver: Detta är ett material som är 92,5% rent silver. Resterande 7,5% är koppar. Den lilla mängden koppar fungerar som en basmetall och hjälper till att härda blandningen så att den kan gjutas till former. Om du tar väl hand om dina smycken i sterlingsilver kan de behålla sin skönhet och hållbarhet i flera årtionden.

    Guld Vermeil: Vår guldplätering i Vermeil-stil ger en satinyta med en 24 karats gul guldfärg. Pläteringsprocessen använder 98,5% rent guld, vilket betyder att resultatet är av högsta kvalité. Skiktet av guld är 0.001mm tjockt och läggs över sterlingsilver med ett fint lager av nickel emellan. Pläteringen är mycket pålitlig och mycket populär bland våra kunder. Den har en unik satin-look som varar livet ut. Alla våra Guld Vermeil produkter är även rättvisemärkta.

    Silverpläterad Brons: Silverpläterad brons är 0.001mm av silver över en bronsyta med en fint lager av nickel emellan. Nickel använder vi för att förhindra att de båda metallerna smälter samman. Smycken tillverkade med denna plätering är mycket billigare än de i silver och guld Vermeil men är lika pålitliga och kommer att hålla mycket väl med omsorg och korrekt förvaring. De har också en fin glans eftersom vi använder en extra beläggning som både skyddar och ger lyster.

    Guldpläterad Brons: Vårt guldpläterade brons har samma plätering som vi använder på vårt guldpläterade silver. Det är en satinyta med variationer från 10K till 18K guldfärg. Pläteringsprocessen använder rent guld och är 0.001mm tjockt över basen av brons. Det finns dessutom en tunt skikt av nickel däremellan. Detta ökar livslängden och hållbarheten av silvret genom att förhindra brons från att nå upp igenom guldet till ytan.

    Ädelstenar och pärlor: Vi använder endast ädelstenar och pärlor högsta kvalitet, och de är även helt naturliga. Syntetiska eller konstgjorda stenar används aldrig här på Talulah Lee. På grund av detta kommer du att märka mindre skillnader på dina pärlor och små variationer i färg. Detta är precis vad vi vill och ger varje smycke extra karaktär och charm!

  • Hur kontaktar jag er?

    E-post för allmänna frågor: info@talulahlee.com

    Vi svarar oftast på e-post inom 24 timmar eller tidigare (exklusive helger).

    Telefon: +46 (0)706 000 712
    Kontorstid: M-F 10:00 - 16:00 GMT+1
    Postadress för all korrespondens: Gransäng 7 571 94 Nässjö Sverige
    Adress för returer: Gransäng 7 571 94 Nässjö Sverige
    org. No. 810615-5081. VAT No. SE810615508101